Raktár irányítás

Amit kínálunk

Az ION WMS raktár szoftver, a raktári folyamatok optimalizálására és irányítására szolgál. Papírmentes vonalkód, vagy RFID azonosítással online irányítja a raktári dolgozók munkáját. A raktár szoftver több raktár, zóna és több tárhely típust használatát teszi lehetővé.

Raktárkezelő programunkkal olyan vállalkozásoknak kínálunk megoldást, amelyeknek a piacon található nagy raktári rendszerek nem elérhetők, vagy megfizethetetlenek, vagy nem illeszkednek a saját üzleti folyamataikhoz (nem elég rugalmasak). Mindezek okán szükségük lenne egy kipróbált és nagymértékben testre szabható megoldásra.

A legtöbb ügyviteli, vállalatirányítási rendszer (ERP) nem rendelkezik jól kidolgozott funkcionalitású raktárkezelőszoftverrel, így a felhasználók nagy többségének szüksége van egy külső, kifejezetten erre a feladatra kifejlesztett raktár irányítási rendszerre.

Önálló és integrált működés

Raktári rendszerünk egy raktár összes feladatát képes irányítani úgy, hogy közben kommunikál a vállalatnál bevezetett ERP-vel, de teljesen önálló működésre is képes. Raktárkezelő programunk képes együttműködni egyéb informatikai rendszerekkel is.

Egyszerűen beállítható, hogy egyes funkciók a raktárirányítási szoftverben, vagy ha van, az ügyvitelben működjenek. A teljes törzsadat kezelés történhet a vállalatirányítási rendszerben. Ekkor a raktár rendszerben csak a raktárkezelést érintő funkciók működnek. Szükség esetén a raktári rendszer átveheti az összes funkciót, beleértve a számlázást is.

Korszerű technikák

Az azonosítás vonalkódokkal, szükség esetén RFID-val történik. A raktározási feladatok kezelése on-line működő kézi számítógépek segítségével zajlik. Ezek a technológiák jelentősen felgyorsítják a feladatok végrehajtását és növelik a végrehajtás pontosságát.

A rendszer a raktár irányítási rendszerek közül az elsők között van, mely olyan új WEB alapú megoldást nyújt. Ugyanakkor a felhasználók számára teljes funkcionalitású felületet biztosít, mely még néhány évvel ezelőtt nem lett volna megvalósítható. A megoldásban a felhasználók számítógépeivel szembeni teljesítmény elvárás minimális, hiszen csak egy webböngésző futtatását kell biztosítaniuk (vékony kliens). A mobil adatgyűjtőkön egy egyedi Android alapú szoftvert használ a rendszer, mely szintén vékony kliensként működik. A megfelelő adatbiztonságról a modern fejlesztőeszközök és a velük létrehozott egyedi autentikációs megoldások gondoskodnak.

Raktári rendszerünk tulajdonságai

  • Pontos készlet információ
  • Papírmentesen működtethető raktár
  • Kiszedés optimalizálás
  • Várható készlethiány (készlet, beszállítások és kiszállítások alapján)
  • Tárhelyek optimális feltöltése
  • Tipizált tárolóterületek
  • Tetszőleges számú raktár, telephely

Vonalkódos raktári anyagkezelési egység azonosítás

  • „Cikk” raktározást, ahol az egyes tároló helyeken csak azt tartjuk nyílván, hogy mely cikkből mennyi található
  • Egyedileg azonosított termékek raktározását, ahol minden termék egyedi vonalkódot (azonosítót) kap
  • Mennyiség szerinti nyilvántartás rakathely szerinti bontás-ban
  • Egységrakatok (raklap, gyűjtőcsomagolás, vagy cikk) egyedi azonosítása, életút követése. A vonalkódos címkével azonosított egységrakatok mozgása a raktári folyamat során végig követhető. (Egyedileg azonosítható, pl. gyári számmal rendelkező, cikkek esetén egyedi nyilvántartás)

Alapvető raktári műveletek

  • Rendelés felvitele (beszállítás, kiszállítás).
  • Bevételezés
    • Szállítmány ellenőrzése (cikkszám, darabszám, adagszám, gyáriszám).
    • Érkezhet beszállítótól, költséghelyről, a cég egy másik raktárából és termelésből.
    • Megrendelés nélkül érkező termékek bevételezése is lehetséges.
    • Átvételi bizonylat előállítása.
    • Párhuzamosan több bevételezés is végezhető.
  • Címkézés (kétféle)
    • TAG címkék felragasztása. Ennek meg kell előznie az szállítmány bevételezését. Minden címkén egyedi TAG azonosító szerepel (vonalkóddal).
    • Nincs TAG (nincs a raktárban gyűjtő kezelés). Ilyenkor a termékekre csak a cikkszámukat tartalmazó címke kerül. Ez azonban az bevételezés után kerül felragasztásra.
  • Minőségbiztosítás
    • Gyártásból beérkező anyagok bevizsgálása, értékelése.
  • Betárolás
    • Bevételezett szállítmány betárolása a raktárba.
    • Történhet a raklapok egyszerű betárolásával és a raklapokon található cikkek szétszórásával.
    • Szükség esetén kimenő szállítmányokba küldi a program a beérkezett anyagokat.
  • Belső anyagmozgatás
    • Raktárrendezés.
    • Aktív tárhelyek feltöltése.
    • Visszatárolás komissiótérből.
    • Magasraktári kiszedés és berakás.
  • Kiszedés
    • Szállítmányok egészraklapos összekészítése vagy közvetlen autóra pakolása.
    • Szükség esetén lejárati idő, FIFO figyelése.
    • Kiszedés optimalizálása.
  • Komissiózás
    • Cikkek összegyűjtése különböző tároló helyekről komissiózó raklapra.
    • Bejárási út optimalizálása.
    • Anyagok egymásra helyezhetőségének, méretének figyelése.
  • Dockaudit (be és kiszállításnál)
    • Kimenő szállítmányok összeszedés utáni vagy
    • Bejövő szállítmányok címkézés utáni végellenőrzése.
  • Leltározás
    • Állóleltár, mely során minden raktári folyamat leáll és a teljes árukészlet leltározásra kerül. Alapanyag raktár esetén lehetőség van az üzemek készletének rögzítésére.
    • Folyamatos leltár, mely során csak egy tárhely leltározása történik meg. Folyamatos leltárak kiadhatók előre, például egy cikk vagy terület felleltározása céljából.

Azonosítási technológiák

Raktári rendszerünk vonalkód (barcode) segítségével azonosítja a tárhelyeket, rakatokat és cikkeket. Bármilyen vonalkód típus használható, akár kétdimenziós kódok is (pdf417, Data Matrix stb.). Telepített vonalkód olvasók és vezeték nélküli mobil adatgyűjtők segítségével a raktári folyamatok rögzítése pontos és gyors.

Kapcsolat vevőkkel és beszállítókkal

Raktári rendszerünk rugalmasan támogatja partnerei logisztikai rendszerével történő kommunikációt. Az EDI bevezetésével töredék időre eshet vissza a vevői rendelések feldolgozása, illetve az ehhez kapcsolódó összes többi folyamat; sokkal hamarabb jut pontos és naprakész adatokhoz.
Rendszerünk támogatja a VDA4905 szabványt.

Kapcsolat a vállalatirányítási rendszerrel

Rendszerünk képes kapcsolódni bármely, olyan ERP rendszerhez, amely képes fájlokkal kommunikálni.

Támogatott kommunikációs formátumok XML, JSON, DBF, TXT és SAP esetén RFC.

Mobil adatgyűjtők

Raktári rendszerünkben a tényleges árumozgatást és adatgyűjtést mobil adatgyűjtőkkel támogatjuk (wlan – pda), így ténylegesen a munkavégzés helyén történik az adatrögzítés. A kézi eszközökön minden fontos információ lekérdezhető. A képernyők egyszerűek, használatuk minimális gépelést igényel.

Perifériák

  • Nyomtatók: címkenyomtatók (Intermec, Zebra), blokknyomtatók, normál nyomtatók bizonylatok nyomtatására
  • Automata adatbeviteli állomás: mérlegek, hőmérők, kapukra telepített RFID olvasók stb.

Etikett (címke) nyomtatás

Vonalkódos rendszerünk része egy címkenyomtató modul, így nincs szüksége külön nyomtató programra. A címkéket automatikusan lehet nyomtatni különböző etikett nyomtatókra.

Nincs egy adott márkához kötve, tetszőlegesen választhat a nagyobb etikett nyomtató gyártók közül (Zebra, Honeywell stb.).